Novoroční výšlap na rozhlednu

Vážení přátelé turistiky a pohybu na čerstvém vzduchu, tradičně vás zveme na již 36. ročník Novoročního výstupu, jehož konání je však letos podmíněno aktuální epidemiologickou situací, proto sledujte tyto stránky, kde bude aktuální info!!!

Doporučená trasa pro pěší v délce cca 8 km

Z náměstí T. G. Masaryka po žluté turistické značce ulicí Svatopluka Čecha až na most přes řeku Smědá, kde přejdeme na modrou turistickou značku a po ní rovně kolem nejstaršího kostela ve městě z roku 1533 až do Horního Větrova. Dále vlevo do osady Hág a opět po žluté značce klesáme k mostu, kolem tenisových kurtů a parkovou cestou, k rozcestníku před frýdlantským zámkem. Pokračujeme na kopeček ke Střední zemědělská škole a Obchodní akademii a vlevo silnicí lemovanou alejí lip a kaštanů s pěkným výhledem na město, odkud zahlédneme i rozhlednu. Projdeme sídlištěm kolem základní školy T. G. Masaryka a dále kolem budovy nemocnice z roku 1902 ulicí Lužickou až na křižovatku, kde zahneme vpravo na žlutou turistickou značku, která nás provede kolem bývalého koupaliště Strmou ulicí až do cíle k Frýdlantské rozhledně.

Doporučená trasa pro cyklisty v délce cca 23 km

Náměstí T. G. Masaryka – ulicí Míru až na most přes řeku Smědá – modrou turistickou značkou do Horního Větrova (kontrola u zastávky 13,15 – 14,30) – Dětřichov – Kunratice – Víska – Předlánce – Frýdlant (u hřbitova vlevo) – Frýdlantská rozhledna (cíl).

Při dobrých podmínkách je možné při cestě z Předlánců do Frýdlantu využít část cyklostezky č. 3016 přes Pousteckou oboru (značeno cyklistickými značkami s odbočkou k rozhledně).